måndag 6 juni 2011

Salamanca Formal

I fredags hade några irländare tagit på sig att ordna stor fest som avslutning på vårt Erasmus-år. De kallade tillställningen "Salamanca Formal 2011" och det började med fördrink och miljoner foton nere vid floden och sedan fortsatte vi till en abonnerad restaurang där vi fick mat och vin i mängder för en billig peng. Restaurangen rymde 60 pers och den var full sånär som på två-tre platser så det var ett rätt stort gäng, mycket kul! Efter middagen gick vi alla vidare och dansade på en klubb jag inte besökt förut, Spirit, vilket var kul tills odrägliga spanjorer på svensexa invaderade stället. (Jag är SÅ trött på spanjorer på svensexa vid det här laget...). Något som var extra roligt var att se alla ordentligt uppklädda, det hör nämligen inte till vanligheterna. Allt som allt en riktig toppenkväll och en bra avslutning på Erasmus.

I lördags var det dags för en av alla tusen avskedsfester, inte lika uppstyrt dock, men i det blev alltså min sista utekväll här. Känns lite trist! Är faktiskt flera uteställen jag kommer sakna.

Nere vid floden. Kan tycka att de hade valt ett lite trist ställe för det finns mycket finare ställen.

Två italienare hade köpt blommor och alla tjejer fick varsin.

Ja, jag hade med mig några cider från Sverige haha, är så less på vin och billig cava!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar