onsdag 15 december 2010

Klar med det mesta

Jag har idag hållit en 15 minuter lång redovisning på spanska med bara stödord. Jag är mycket stolt över mig själv! Även om jag stod där och pratade världens invandrarspanska så tror jag nog att det framgick vad jag pratade om och det var i alla fall ingen som skrattade! Känns otroligt skönt att ha det gjort!

Imorgon är det stor fest här, Nochevieja Universitaria. Dvs, eftersom alla studenter åker hem och de flesta inte är här på nyår så firar vi nyår innan alla hunnit åka! Gud så smart! Det är tydligen en helt enorm grej och alla barer och klubbar i stan är med på arrangemanget, så drinkbiljetter för 3€ styck har inhandlats i god tid. Det kommer tydligen folk från hela Spanien så jag ser verkligen fram emot det! Synd bara att det är minusgrader på natten numer, eftersom vi alla tusentals ska samlas på Plaza Mayor på tolvslaget...

På tal om Plaza Mayor har jag nu flera gånger fått se julgranen in action och här nedan ser ni ett av alla dess sätt att lysas upp på. Ibland är det bara flaxande fåglar och ibland stjärnor och nästan hela tiden är det små lampor som blinkar över hela granen. Är väldigt glad att jag inte har den utanför mitt fönster.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar