fredag 17 december 2010

Nochevieja Universitaria!

Nu har vi alltså firat nyår här i Salamanca. Sjukt roligt! Vi började med middag hemma hos några vänner och strax innan tolvslaget begav vi oss mot Plaza Mayor. De hade byggt upp en scen och delade ut små godispåsar. På tolvslaget åt vi sen 1 godis per klockslag. (Egentligen ska det vara druvor, men på det här nyårsfirandet är det annorlunda).

Hela torget var fullproppat med folk som hade hur roligt som helst trots att det var iskallt. Ett tag efter tolvslaget begav vi oss mot närmsta bar för att tina upp, och sedan gick vi vidare till Posada och sen till Chupitería. Därefter var jag helt slut och begav mig hemåt.

Ni kan se hur det såg ut HÄR. Helt galet.


Min kamera tar inga vidare bra bilder när det är mörkt, men man kan se att det var rätt fullt på Plaza Mayor.

Glada tjejer med Lydias diskreta fantaflaska.



Imorgon klockan 9 går bussen till flygplatsen och imorgon kväll är jag hemma i Sverige igen. Ska bli riktigt skönt att komma hem och bara ta det lugnt ett tag. Efter att vi firat jul ute på Eneboga så åker jag till Japan för att hälsa på Oscar och stannar där i två veckor. Helt okej jullov! Tillbaka i Salamanca den 9 januari och då är det fem tentor som ska skrivas. Tills dess;

God jul och gott nytt år! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar