tisdag 1 februari 2011

Ny termin

Nu är äntligen den tråkigaste tiden här slut! Jag har gjort alla mina fem tentor och väntar nu på resultat. Vet redan att jag klarat tre av dem och t.o.m. fått högsta betyg i en av mina kurser vilket känns som ett skämt. Det här betyder i alla fall att om jag är lika duktig på kursval den här terminen så kommer jag inte ha nåt plugg att göra fram tills tentaperioden börjar igen i maj. Tyvärr verkar det svårt att undvika uppsatser m.m. denna termin så vi får se hur det går. Nya terminen började i alla fall igår och jag har redan hunnit ändra nästan alla kurser jag valde i höstas... Det är dock väldigt svårt att hitta den ultimata kombinationen av lite plugg och bra lektionstider. Som det ser ut nu är jag ledig fredagar i alla fall :)

Sen senast jag skrev har jag bl.a. hunnit vara med på en väl organiserad skattjakt (där jag och Lydia kom sist eftersom vi krånglade till det lite väl mycket med första ledtråden), ätit ännu en gång på den fantastiska italienska restaurangen, shoppat i mängder (äntligen nya kläder i affärerna!), gått ut och träffat alla man inte sett sen december, bytt rum (har numera ett stort fint rum med lite halvt utsikt mot katedralen), träffat på en hund som helt ärligt inte ville något annat än att döda mig (som tur var fanns den bakom tredubbla galler) och fått en ny flatmate från Storbritannien (flyttar in imorgon).

En av ledtrådarna i skattjakten. Denna lilla figur sitter på katedralens fasad. Lite märkligt kan man tycka.

Här är den, hunden som ville döda mig och Lydia. Den stod där och lurade och skrämde slag på oss när vi rundade hörnet. Efteråt fortsatte den skälla och vi bara stod och stirrade på den och undrade vad det var för ett ställe den vaktade. (Det fanns en till hund men den verkade inte bry sig). Som ni kan se ser stängslet ut som på ett fängelse med rullad taggtråd på utsidan och insidan och höga murar. I "trädgården" hängde ett djurkranium med rödfärg på och stämningen kändes rätt hotfull. När vi hade diskuterat detta ett tag utan att komma på vad det var för konstigt ställe började vi gå hemåt och ser då att i huset som hör till trädgården ligger en veterinärklinik(!!). Vi fattade ingenting...

Jag och katedralen från andra sidan floden.

2 kommentarer:

  1. Det var på tiden med en uppdatering, pluggis! Skype snart!

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt med uppdatering! Jag vill också ha skypedejt snart. Kan vi inte köra gruppsamtal?!

    SvaraRadera