torsdag 17 februari 2011

Besök och resor

Förra terminen fick jag ju som bekant inga besök, buhu.. Men nu blir det ändring! I slutet av månaden kommer mamma och pappa och på påsklovet kommer Oscar. Och det är inte bara besök det blir utan även lite resande. Hittills är en långweekend i Madrid med mamma och pappa inplanerad. När Oscar kommer ska vi åka till Andalusien och resa runt där lite och i mars ska jag, Lydia och Rachel bege oss till Valencia för att uppleva Las Fallas. Det var ju i Valencia allt började i.o.m. att det var där jag först lärde mig spanska (6 år i svensk skola räknas knappast, MVG rakt igenom och när jag kom till Valencia kunde jag knappt ens säga en hel mening, typ) och när jag kom dit den 19 mars missade jag alltså allt utom sista kvällen av Fallas, som ändå inte var något kul eftersom jag inte kände nån. Då tänkte jag i alla fall att jag någon gång skulle åka tillbaka, och nu 5 år senare blir det alltså av! (När jag bodde i Valencia bodde jag förresten på Calle Salamanca, lite roligt sådär).

Bild från Valencia 2006

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar