måndag 8 november 2010

Ännu en helg i Salamanca

Tiden bara rusar iväg känns det som! Jag är väldigt glad att jag inte bara ska vara här en termin utan att jag efter mitt jullov får ännu en termin av roligheter.

I vilket fall har vi haft en rolig helg som vanligt. Fredagen blev lugn hemmakväll medan lördagen blev utgång. Vi var först hemma hos vår belgiska vän Annelies på förfest och därefter gick vi till en av alla otaliga chupiterías. Det är shotbarer med alla shots man kan tänka sig och de kostar mellan 75 cent och kanske 1.50€. Billigt med andra ord! Man kan också köpa literglas med "drinkar", t.ex. vodka-fanta citron (där de går efter principen hälften-hälften...). En sådan per kväll räcker långt. Vi stannade där ett tag och begav oss sedan till klubben Dolce Vita. Där var det dock lite segt så vi gick vidare till Paniagua där vi träffade på flera vi kände. Vi blev kvar hela natten för det var så roligt. Musiken var toppen! (Precis som när jag var 18 och hängde på Baba Sonic, minnen!). Vid halv 5 stängde de och vi hade tänkt gå till Kandavia men när vi såg kön ångrade vi oss och gick istället till närmsta 24hour shop och köpte godsaker att ta med hem. Rolig kväll!

Söndagen blev pga lördagen mycket seg. Jag vaknade kl 15... På kvällen kollade vi på Snabba Cash och den gillades av båda mina två lägenhetskompisar. Det var den första svenska filmen de såg men det gick bra med textning.

Paniagua. Hela nedervåningen är tapetserad med bilder och på övervåningen är väggarna och taket helt nerklottrade med allt möjligt, mest namn. Vi har dock inte klottrat dit nåt än men det kommer!

1 kommentar:

  1. hoho, jag vet vad du ska få visa mig när jag kommer och hälsar på..!

    SvaraRadera