onsdag 17 november 2010

Geografiutflykt och utgång

I fredags-lördags var vi på den tredje och sista geografiutflykten. Denna gång till provinsen Leon, som ligger relativt nära. Det var mycket kallare där än här i Salamanca och vi fick se snö! Så fort vi stannade någonstans där det fanns snö blev det snöbollskrig. Jag och Lydia deltog dock ej men spanjorerna var lite väl entusiastiska och inte ens lärarna kom undan. Vi såg som vanligt fina vyer, men det var lite väl många stopp på denna resa. Vi lämnade Salamanca 8:00 på fredagen och kom inte till hotellet förrän 21:00. Efter att ha handlat lite att äta gick vi till hotellet och tog det lugnt hela kvällen. Dagen var det återigen besök på diverse ställen och vid 21 var vi tillbaka i Salamanca. Vi bestämde oss för att gå ut och hade en rolig kväll som vanligt. Vad som inte var roligt var att jag halkade på de blöta och snea trappstegen på Paniagua och fick hela min enlitersdrink över mig. Men men, det är sånt som händer! Kvällen avslutades på Kandavia, och jag promenerade sedan hem i ösregn. Tur att man bara bor 2 minuter från uteställena då.

Fina berg

Några av de som var med på resan

Jag och ännu en fin vy

Las Médulas - de har utvunnit guld här för länge sedan genom att urholka berget med vatten. Därför ser det ut som det gör och det var väldigt vackert!

Hemma i Salamanca och utgång. Gjorde misstaget att gå till frisören här och därför ser mitt hår ut som det gör. Aldrig mer gå till frisören i Spanien.

1 kommentar:

  1. Haha håll dig till frisören hemma! Man ska aldrig byta frisör har jag ju sagt! Men det ser inte så tokigt ut iaf:)

    SvaraRadera