måndag 29 november 2010

Den senaste tiden

Jag har ju varit väldigt dålig på att uppdatera om vad jag har pysslat med på sistone, men det är ju bara för att vi gör så många roliga saker här!

Förra veckan, tisdag: Irländskt tema på Irish Rover. Det kan ju inte bli annat än bra! Vissa av irländarna började festa redan på eftermiddagen och det var riktigt bra drag senare på kvällen. Jag hade lektion fram till 20 som vanligt på tisdagar men sen klädde vi oss i grönt och firade att Irland håller på att gå under, eller nåt.. haha. Det var i alla fall en riktigt rolig kväll och jag lyckades som vanligt med konststycket att vara i skolan kl 11 dagen efter.

Lydia och jag

Förra veckan, fredag: I fredags så åkte vi iväg på en turism-mässa i Valladolid (en stad ca 1 timme härifrån) ägnad åt turism inom Spanien. Vi har nu posters, kalendrar, kartor och allt man kan tänka sig från hela Spanien. Det fanns även ett litet hörn av mässan där andra länder var representerade så jag passade på att ta en karta över Tokyo också för det kan ju vara bra att ha när jag åker dit.

Salamancas monter på mässan

Helgen: Fredagen blev hemmakväll och lördagen ägnades åt träning, shopping och utgång. Det blev den vanliga rundan och vi började med några goda shots på Daniel's och sedan fortsatte vi till Paniagua där någon hade med sig en markeringspenna så alla skrev på väggarna och hade sig. Det är väldigt roligt att skriva på väggarna kan jag meddela. Jag har ju lärt mig en hel del djur på italienska (italienarna har mycket roligt åt detta faktum) så skrev och ritade några av dem, bl.a. Det roligaste var när jag skrev något på svenska och jag hör "svensk?!" bakom mig. Det var en fransk kille som bott i Göteborg två år och därför kunde svenska. Roligt att få prata svenska i alla fall, det händer inte alltför ofta. Kvällen avslutades som vanligt på Kandhavia.

Lydia och jag på Paniagua

Haj

Den här veckan, tisdag: Två av de italienska killarna vi känner hade ordnat med middag på en restaurang och bjudit in ca 45 andra Erasmusstudenter. Mycket uppskattat! Det fanns mat och vin i överflöd (tyvärr bara rött vin) och vi hade väldigt trevligt! Efter det begav vi oss till Irish Rover som vanligt på tisdagar och det var brittiskt tema (även denna gång färganpassad outfit: röd klänning, blå naglar och vit blomma i håret). Mycket rolig kväll och faktiskt min sista tisdagsutgång den här terminen! Nu på tisdag är det nämligen inget eftersom vi har långhelg, vilket är lika bra eftersom jag måste plugga ändå, och den 14e är det jultema där men jag har min första och enda presentation kl 11 den 15e så känns inte som att jag kommer gå ut då... Och sen åker jag ju hem den 18e.

Jag och Alessia på middagen

I övrigt har jag även tillbringat lite tid i köket den senaste veckan, resultatet ser ni nedan :)

Väldigt uppskattade av alla som provat dem, både kanel- och vaniljbullar. Tack mamma för pärlsockret och vaniljsockret!

Vi hittade sushisaker i mataffären och var ju bara tvungna att prova, och det blev sjukt gott!

1 kommentar:

  1. Jag är SÅ avundsjuk på kanelbullarna! Har tänkt baka det så många gånger här men har varken kavel eller pärlsocker.. :)
    Jättekul med en uppdate om vad som händer där borta! Massor med kramar

    SvaraRadera