torsdag 23 september 2010

Fiesta de bienvenida

Igår var vi på vår första Erasmusfest (eller andra egentligen, men den förra var så tråkig och vi var inte på humör). Det var proppat med folk så när vi kom vid 1 var det en in en ut men vi kom in ganska fort. Man fick i alla fall sin flagga målad på kinden haha, mycket vackert. För 5€ fick man så mycket öl eller sangria man orkade dricka och shotsen kostade 1€. Billigt!

Det var dock väldigt tungt att gå upp imorse och gå på lektion, trots att jag inte började förrän 11. Jag har inte riktigt valt mina kurser än, men nästa vecka meddelar jag vad jag läser! Det hela beror på lite oklar information från Uppsala, CSN och Salamanca.. Jag hoppas allt blir lite klarare snart. Dessutom är det ett himla pussel att få ihop ett schema som fungerar, jag har hållit på med detta i flera dagar nu...

Jag och Lydia - en av tjejerna jag bor med - på Erasmusfest

En mycket praktisk sak vi hittade i en av basar-affärerna som säljer allt. Det verkar vara en telefon, klocka, lampa och prydnad i ett, helt fantastiskt! Undrar vem som ska få den i julklapp...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar