söndag 26 september 2010

Madrid

Igår åkte jag och två av de jag delar lägenhet med till Madrid. Vi var framme redan strax innan 11 och tog tunnelbanan in till centrum. Där tog vi en promenad och stannade till för att äta en sen frukost. Efter det promenerade vi vidare mot Museo del Prado där vi klarade av den kulturella biten. Efter ett tag var dock gamla tavlor inte så roligt längre så vi lämnade museet. Sedan tog vi en lång promenad i Parque del Retiro som var helt enorm. Men vilken fantastisk park! Det fanns t.o.m. en sjö som man kunde ro runt i. Det gjorde vi dock inte. Efter detta var målet IKEA och när vi kom fram dit insåg vi genast att vi borde ha åkt dit tidigare. I anslutning till IKEA låg nämligen ett jättestort köpcentrum. Det blev dock ingen shopping där utan de två timmarna vi hade på oss tillbringade vi enbart på IKEA. Där vi handlade. Massor. Förutom saker till rummet köpte jag på mig Marabou, Daim, Singoalla, Delicatobollar och Bilar. Jag har även introducerat dessa för de i min lägenhet och allt var mycket uppskattat! Sammanfattningsvis verkar i alla fall Madrid vara en fantastisk stad! Väldigt praktiskt att bo så nära, vi kommer definitivt åka tillbaka :)

Frukost

Utanför Museo del Prado. När vi satt här var det två japaner som väldigt gärna ville fota oss. De tog säkert tre bilder var. De är allt bra märkliga de där japanerna med sina kameror.

Sjön i parken

Vid en av ingångarna till parken

1 kommentar:

  1. Hej där snygging! Nu har jag uppdaterat min blogg, lovar att bli bättre på det. Lovar. Du ser iaf ut att ha det toppen! Och just det, jag vill inte ha den där saken i julklapp. Jag tycker det räcker med att vi fått en ko och ett rådjur. Vi måste för övrigt skypa snart:) KRAMAR!

    SvaraRadera