söndag 12 september 2010

Framme i Salamanca

I eftermiddags kom jag fram till ett hostal i Salamanca där jag ska tillbringa den närmsta veckan medan jag letar boende och fixar inför terminsstart. Resan började redan kl 04:15 imorse då taxin avgick hemifrån till Arlanda.. Det var riktigt tungt att gå upp då jag bara hade sovit 2 timmar. Jag fick i alla fall sällskap till flygplatsen och det var mycket uppskattat! :) Resan gick bra, lite stress på Arlanda då bagagebanden gick sönder och det slutade med att jag fick springa till flyget. Det gick desto smidigare i Amsterdam. Väl framme i Madrid bestämde jag mig för att slösa pengar på en taxi till busstationen istället för att krångla med olika tunnelbanebyten osv, mycket bra val! Jag åkte sedan världens mest bekväma buss i 2,5 timmar för att komma till Salamanca. Sätena var typ som fåtöljer! Nu sitter jag i mitt rum på hostalet där det finns gratis wifi vilket jag gillar! Rummet är pyttelitet, men rent och fint och eget badrum så jag ska inte klaga :) Sen jag kom fram har jag ägnat mig åt skype och att förbereda inför morgondagen då jag ska bege mig till universitetet för att få ordning på saker och ting. Vi får se hur det går! Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar