tisdag 21 september 2010

Grodan

Någonstans på den här väggen på universitetet finns det en dödskalle med en groda ovanpå. Lyckas man hitta grodan så är det något bra. Jag har hört allt ifrån att man ska klara sina examen, återvända till Salamanca, gifta sig inom ett år eller att det bara betyder tur. Jag hittade efter mycket letande och lite hjälp den där grodan, men tycker att det låter jobbigt att gifta mig inom ett år så jag hoppas att det bara ger tur helt enkelt! Det här med grodan gör i alla fall att alla turistshopar är fyllda med grodor. Gossedjur, t-shirtar, nyckelringar, muggar.. ja alla turistsaker man kan tänka sig, med en groda på.



Det har tydligen inte gått så bra att kommentera på mina inlägg, men nu funkar det så jag förväntar mig massor av kommentarer!

1 kommentar:

  1. haha! det var säkert därför du ville till salamanca från början, eller hur? och så försöker du lura oss att du inte är lika besatt av grodor som när du var liten.. Men se den gick jag inte på, i julklapp för du "grodans utveckling: uppföljaren"

    SvaraRadera