torsdag 14 oktober 2010

Barcelona!

Jag vet att jag har uppdaterat dåligt, men bättre sent än aldrig :)

Förra helgen åkte vi ju till Barcelona, och vilken tur att vi bestämde oss för det för det blev riktigt lyckat! Vi åkte kl 12 på natten och efter att ha blivit väckta ett antal gånger eftersom bussen tog paus så var vi framme. Vi började med att checka in på hostalet och därefter lite sightseeing med guide. Efter det hade vi inte mycket tid på oss att göra oss iordning innan det var dags för utgång på kvällen. Det blev förfest i en av lägenheterna och sen begav vi oss till en bar och därefter en stor nattklubb i närheten av stranden. Tyvärr började det ösregna när vi skulle hem och jag hade inget paraply, och trots att vi tog taxi var jag lika blöt som om jag hade tagit en dusch med kläderna på.

Dagen efter var det lite sovmorgon och därefter begav vi oss till Salvador Dalí-muséet som låg c:a 1,5 timmar från Barcelona. Det var roligt att se, men kändes lite drygt att åka buss så långt. På kvällen var det utgång igen. Först en bar där det fanns karaoke och halvbilliga drinkar och sedan en klubb som var helt okej. Rolig kväll igen!

Tredje och sista hela dagen i Barcelona var ingen vilodag det heller. Vi åkte till en bodega där de tillverkar cava, Freixenet, där vi fick en guidad tur nere i underjorden och sedan fick smaka på cava. Lydia och jag shoppade sedan loss i butiken. Kommer ha riktigt svårt att vänja mig vid svenska priser på alkohol när jag kommer tillbaka... På kvällen gick vi till en superhäftig shotbar. Det fanns flera hundra olika shots och ingen var bara en vanlig shot utan de flesta innebar att det eldades på baren etc. Riktigt goda var de också! Därefter var vi tyvärr tvugna att promenera i ösregn till klubben vi skulle till, vilket dödade feststämningen lite. När vi kom fram var vi inte heller så imponerade av den. Det var svenska priser i baren vilket inte var uppskattat! Vi gjorde dock det bästa av situationen och hade rätt roligt ändå.

Ingen av kvällarna gick jag och la mig tidigare än halv 5 så på bussen tillbaka dagen efter var vi alla helt slut. Det hindrade dock inte mig och Lydia och några andra att gå ut när vi kom tillbaka till Salamanca och vi hade en riktigt rolig utekväll! Jag förstår inte riktigt hur jag överlevde den här helgen men roligt var det i alla fall :)

Sagrada familia

En av barerna

Jag och brittiskorna

Freixenet - vår nya favoritcava!

1 kommentar:

  1. Så nice med Barcelona! Vi måste åka på en tjej-weekend där nästa höst ;)

    SvaraRadera