måndag 18 oktober 2010

Mina kurser

Kom på att jag inte berättat vilka kurser jag läser. Åkte ju med Historiska i Uppsala trots att jag aldrig läst historia, men för mig var det viktigare att få åka och de bad mig inte ens skriva en ansökan :) Den här terminen läser jag alla mina kurser inom Historiska-Geografiska här i Salamanca men nästa termin blir det nog några utanför. Här är i alla fall de jag läser nu:

Geografía del turismo - Helt okej ganska rolig kurs. Vi är kanske femton personer i klassen varav en är spanjor och resten utbytesstudenter. Läraren är bra och vi får ju åka på två utflykter.
Historia moderna de España - Tänkte att när jag nu är i Spanien borde jag väl läsa lite spansk historia. I klassen är vi kanske hälften Erasmus och hälften spanjorer. Verkar helt okej.
Historia de la música española - Även i denna klass massor av Erasmus. Vi får lyssna på lite musikisnuttar och kursen verkar inte svår. Alla Eramus får välja att antingen skriva ett arbete eller göra tentan.
Historia del cine español - Spansk filmhistoria. Vi får titta på film kanske hälften av lektionerna. Helt okej! Hittills har det dock bara varit spanska stumfilmer..
Etnología - Den största klassen, vi är kanske 70 personer. Det handlar mest om att skriva av lärarens powerpoint i en rasande fart. Men kursen verkar intressant!

Inte så jättespännande kurser kanske, men som sagt var det ett riktigt helvete att göra schemat. Jag är glad att det är många Erasmus i alla mina klasser, eftersom lärarna då är lite mer förstående till att man kanske inte pratar eller skriver perfekt spanska.

Jag tänkte också bjuda på en bild från igår när jag och några andra var på den italienska restaurangen och åt middag igen. Helt otroligt god pizza (och pasta)! Det blir nog tradition det här.

2 kommentarer:

  1. Instämmer med föregående talare! smaskens:) Men den är ju fyrkantig haha.. Bästa maten hittills förstår jag!

    SvaraRadera