fredag 8 oktober 2010

Spontanresa i helgen

Igår satt Lydia och jag hela kvällen och försökte planera vad vi skulle göra i helgen. Det är nämligen långhelg då det är ledigt på tisdag och måndag blir lite halvt en klämdag. Har en lektion, men det är bara spanskan och den skippar jag mer än gärna. Lär mig ingenting nytt där ändå, och det tror jag inte att någon annan i klassen gör heller. Hur som helst, vi hade först tänkt oss Lissabon men tåget dit var fullt och vi orkade inte sitta på en buss i 11 timmar. Då dök det lägligt upp att två stycken på den organiserade resan till Barcelona i helgen hade avbokat och sålde sina biljetter billigare än ursprungspriset, så idag köpte vi deras biljetter och ikväll kl 12 går bussen. Jag hoppas verkligen att jag kommer kunna sova något... Ska bli roligt att se Barcelona i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar