fredag 22 oktober 2010

Fiesta escandinava m.m.

Så har det gått nästan en vecka till här i Spanien. Det var riktigt kallt några dagar så vi var oroliga att vintern kommit med idag var det runt 20 grader igen, toppen! Dock fortfarande långt ifrån de 35 grader det var när jag kom hit i september.. Jag hoppas att våren kommer tidigt hit!

En annan mycket bra sak är att spanskakursen är över! Denna otroligt tråkiga kurs som tagit 2 timmar av min tid varje dag i tre veckor. Jag fick 9,5 av 10 i betyg så det får jag väl vara nöjd med. Slapp göra tentan eftersom vi var på utflykt med geografin och fick istället skriva en kort uppsats.

Det har annars inte hänt så mycket sen sist. I tisdags var det Skandinavisk fest på en av Erasmus-barerna. Det var ABBA och vikingahjälmar och helt enkelt väldigt svenskt. Träffade dock bara på två andra svenskar. Jag fattar inte var alla gömmer sig! Vi hade lite förfest med de brittiska tjejerna och det blev en lyckad kväll. Jag har tack och lov inga bilder från kvällen.

Vi har också sett till att boka upp oss för nästa helg som är en långhelg! Det blir Portugal (Coimbra och Lissabon) med 50 andra Erasmus-studenter. Ska bli så kul och vi är riktigt taggade! På söndagen blir det Halloween-fest så det gäller att hitta någon bra utklädnad.. Jag har ingen aning än så länge.

2 kommentarer:

  1. Du skulle ju spela SHM.. hur gick det med det egentligen:) Det lär ju ha blivit uppskattat!

    SvaraRadera
  2. De spelade inget av dem trots tydliga instruktioner! Mycket besviken! Boten Anna fick vi dock höra... m.m.

    SvaraRadera