torsdag 7 oktober 2010

Börjar bli lite uttjatat

Jag var ju i Cádiz när Spanien vann fotbolls-VM. Alla spanjorer var huuur stolta som helst och flera veckor efteråt kunde man höra folk gå runt på gatan och sjunga "Yo soy español español español". Överallt såldes det saker som det stod "campeones del mundo" på. När jag kom hit till Salamanca konstaterade jag att dessa saker fortfarande finns i överflöd i affärerna. Och idag och imorgon är det ett stort jippo på Plaza Mayor. Prispokalen är nämligen på besök! Spanien spelar match mot Litauen eller nåt imorgon här i Salamanca och av denna anledning har vi alltså finbesök. Jag gick förbi på väg hem från skolan och såg den längsta kön jag någonsin sett för att få fota sig tillsammans med pokalen. Helt galet!

Plaza Mayor

Prispokalen

1 kommentar:

  1. "....eller nåt" Skillnaden mellan dig och mig när det gäller fotboll ;)

    SvaraRadera