måndag 4 oktober 2010

Senaste dagarna

I lördags åkte vi med flera andra Erasmus-studenter till Warner Brothers amusement park. Den ligger strax utanför Madrid så det blev ca 3 timmars bussresa dit. Väl framme var det bara att börja åka diverse saker och jag konstaterade snabbt att allt verkade antingen väldigt barnsligt eller skitfarligt. Det fanns också de åkattraktioner där man klev av helt blöt, men det kändes inte som någon höjdare för min del, men några av de andra provade. Vi hade en himla tur med vädret och det var säkert runt 30 i skuggan. Vi hade i alla fall en riktigt trevlig dag och på kvällen gick bussen tillbaka mot Salamanca.

Söndagen tillbringades i soffan framför tvn. Som tur är var jag tillräckligt frisk att orka gå till skolan i måndags och idag har det varit helt okej. Fortfarande sjuk dock. Det är i alla fall anledningen till dålig uppdatering plus att jag faktiskt skrivit ett inlägg förut som det blev error när jag försökte publicera vilket resulterade i att jag inte orkade mer.

Igår var vi och åt middag på en fantastisk italiensk restaurang. Maten var hur god som helst så dit går vi garanterat tillbaka!

Idag har vi bara ätit popcorn och tittat på senaste Desperate Housewives. Ingen tisdagsutgång den här veckan alltså.

Här är i alla fall några bilder från i lördags:

Ingången

Den enda bergochdalbanan som var i trä och där man slapp åka uppochned. Verkade rätt ofarligt tyckte vi och testade. Vi ångrade oss rejält då vi efter bara några meter i den kilometerlånga banan insåg att vagnen typ studsade på spåret. Man blev så omskakad att vi alla hade huvudvärk efteråt. Senare åkte vi Batman-banan där man åkte volter och allt möjligt, och det var rena sandlådan i jämförelse med den vidriga träbanan.

En av de åkattraktioner där man blev översköljd av vatten. Som man förstår av bilden var de som åkte inte direkt så torra efteråt...

Jag och den där höga saken...

...och med en riktig snygging

1 kommentar:

  1. Ååh det där ser kul ut! jag kanske kommer och hälsar på så att du kan ta med mig dit :D Och det var allt en riktig snygging där på slutet, måste tänka över min teori om att spanjorer är fula!

    SvaraRadera